Villkor

Allmän information
Alla priser visas i Svenska Kronor (SEK) och inkluderar lagstadgad svensk moms. Du måste vara över 18 år för att handla hos oss eller ha målmans tillstånd. Alla beställningar görs via Internet. Vi kan ej garantera att en vara som syns på hemsidan finns i lager, i ett sådant fall kommer vi att kontakta dig snarast. Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och får ej laddas ner utan tillstånd.

När vi mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse till vid beställning angiven epost. Får du ingen orderbekräftelse har ordern inte mottagits innan du kontaktar oss, kontrollera din skräppost och sök efter mail från order@godsaker.se

Frakt & Leverans
Leveranstiden är i vanliga fall 2-4 dagar om inget annat anges. Om din order har en produkt som har en längre leveranstid så kommer din order att skickas beroende på den längsta leveranstiden. Om din försändelse inte har kommit till dig 7 dagar efter att du har fått leveransbekräftelsen så är det viktigt att du tar kontakt med oss.

Outlöst försändelse
Försändelser som inte hämtas ut, utan som går i retur till oss (skickas tillbaka om det inte hämtas ut inom 14 dagar från ombud) omfattas ej av retur- eller ångerrätten. Hämtas försändelsen inte ut så kommer köparen bli debiterad 249 kr, för att täcka våra kostnader.

Betalningsalternativ
I samarbete med Klarna erbjuder vi stöd för samtliga deras betalsätt.

Mer information och villkor om Klarna som betalsätt hittar du på https://www.klarna.se

Ångerrätt
Enligt Konsumentköplagen har du ingen ångerrätt på livsmedel som snabbt kan försämras. Då Godsaker.se inte kan säkerställa att varan som köpts inte hanterats/förvarats felaktigt i ex. solsken, kyl/frys utan att bryta produktens försegling återköps inte dessa.

Reklamation
För reklamation kontakta oss via vår reklamations sida senast inom 3 dagar efter att ni har mottagit varan, glöm inte att ange felet på varan, bifoga gärna bild och glöm inte att meddela ditt order-id för att vi skall kunna hitta just din order.

Om ytteremballaget är skadat när du hämtar ut det från ombud, skall dessa skador anmälas direkt till ombud och ni ska erhålla en kopia på anmälan. Kopian skall bifogas vid reklamationen till oss.

Smak
Smak är något personligt, vi strävar alltid efter att beskriva smaker enligt vad våra leverantörer anger samt enligt våra egna smaklökar då vi provar allt som säljs på Godsaker.se. Skulle det vara så att du anser att beskrivningen inte stämmer överens med vad dina smaklökar tycker så uppskattar vi självklart att du lämnar en kommentar på respektive produkt eller svarar på vårt mail där vi frågar dig hur din smakupplevelse var. Vi kan dock inte ta några produkter i retur eller kompensera för eventuella angelägenheter som uppstått om produkten inte faller i smaken.

Avbeställning & Ändring av order
Det går inte att avbeställa en order efter att ordern är slutförd då samtliga våra ordrar hanteras automatiskt.

Adressuppgifter
Var noggrann när du anger dina adress- och kontaktuppgifter, vi kommer att skicka till den exakta adressen som du anger. Om ditt namn inte finns folkbokfört och/eller ej står på brevlådan så måste du ange en C/O adress. Det är ditt ansvar som köpare att uppge rätt adress- och kontaktuppgifter och samtidigt säkerställa att de är tydligt utmärkta så att leverans kan ske.

Personuppgifter
Alla personuppgifter hanteras i enlighet gällande Personuppgiftslagen (PUL). Genom köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi ska kunna behandla ditt köp. Du har alltid rätt att se dina uppgifter som finns registrerade hos.

Tvist
Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Om du inte fått svar på dina frågor ovan går det bra självklart bra att kontakta oss.